15 Januari, 2008

Tak Cekap ler Kalau Macam nie..


Hari ini 15/01/2008 aku mendaftar anak aku yang bongsu di sebuah sekolah berasrama di Ipoh nie, pagi pukul 9.oo daftar. Masa pendaftaran tu aku tengok tak ler berapa ramai sangat ada ler dalam 20 ke 30 murid gitu, lagi pun ini pengambilan kedua. Selepas pendaftaran, pegi beli keperluan untuk anak aku sikit lepas tu di bawa ke hostelnya. Sampai di bilik nya terkejut aku, katil tak der, locker tak der ada lebih kurang 10 orang murid dlm bilik tu..aku ter bayang bagaimana ler pengurusan asrama di situ..takkan diorang tak tau ada budak baru masuk hari tu..sampai benda-benda macam tu pun tak di sediakan.

Aku tengok ada ler bebudak di asrama tu yg dah daftar sebelum nie ( pengambilan pertama ) tengah mengangkut katil- katil untuk di hantar kebilik yang tak berkatil tu..( baru nak sediakan..?). Hehe..tak tau ler sampai pukul berapa nak siap..Nak di hangkut ke tingkat 3 pulak tu..

Moralnya di sini..pekerja kat situ buat ler kerja, jangan dok relak jer..gaji dibayar untuk kita bekerja.

Semoga menjadi pengajaran kepada lain-lain asrama di Malaysia nie. Ibu bapa tak susah, masa tak terbuang kat situ jer.

Salam hurmat. Semoga berkesudahan baik.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

erm..nampak macam kenal je skolah tu kan?hehe..Anderson erk?erm..my ex-school dulu